HOMOLOGERINGSATTEST NR.
MOTOR
3S-GTE Revision 2 - 2.0 Turbo.
TRANSMISSION
5-trins manuel – Toyotas E153. Den vejer alt for meget og skifter ikke særlig godt - til gengæld er den robust.
OPBYGNING (KAROSSERI, UNDERVOGN, BREMSER)
Standard bremser.
BC Racing RM undervogn.
DÆK
Som regel godt brugte Yokohama SuperCup dæk.
MÅL OG VÆGT
Ca. 1.200 kg, så lidt rigelig tung.
Til gengæld ligger ca. 60% af vægten på bagsakslen.
PRÆSTATION
Teoretisk set vel omkring 240 km/t, men eftersom 5. gear aldrig har været i brug på en bane, ved jeg det faktisk ikke.
BILENS HISTORIE (I MOTORSPORT)
Bilen er nybygget, så dens historie starter for 2 år siden.
Indtil da stod den i en lade, ribbet for stumper og er nu genopstået som racerbil.
OM KØREREREN
Tidligere Hill Climb kører.
Udover et enkelt løb 2017, startede jeg først på banesport i 2019 i en Peugeot 309 GTI-16.
RESULTATER
TC/GT-klassen er ny og det er bilen også.
Håbet er, at den kan følge med i midt i det samlede felt af biler op til 1990 i løbet af de næste par sæsoner.
EVT. HÆDER (KØRER OG /ELLER BILEN)
I øjeblikket (2023) er jeg indehaver af HMS’s Fairplay pokal, hvilket jeg sætter stor pris på.
+INFO
FOTO
Foto nr. 1: Privat
Foto nr. 2: Privat
Foto nr. 3: Robert Christensen