Søg biler
Her kan du se andres biler
-
1978 Opel Kadett GT/ETypeBaneløbMærkeOpelÅrgang1978ModelKadett GT/EHomologerings nr.5624Vognbogsnummer5483Beskrivelse42 år med rally.Historie i motorsportAldrig vundet nogetInfo om bilenVed det ikkeAndetNej
-
1980 Porsche 924 NATypeHillclimb/SprintMærkePorscheÅrgang1980Model924 NAHomologerings nr.3075Historisk klasseKlasse A HistoriskMotorstørrelse2.0HK125BeskrivelseJeg har været med on/off siden 2016, og startede første løb i en 924 på Jyllandsringen, derefter en Ford Capri i et par år, og så har der desværre været stille, men nu har jeg igen en 924, som jeg satser på et stykke tid, nu må vi se :)Historie i motorsportInfo om bilenAndet
-
2001 Peugeot 206TypeHillclimb/SprintMærkePeugeotÅrgang2001Model206Homologerings nr.GHG0130-E001Vognbogsnummer6452BeskrivelseDenne bruges ikke i HMS regi, men til Rally, Klubrally og Rallysprint.Historie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1974 Clubmann 1275 GTTypeHillclimb/SprintMærkeClubmannÅrgang1974Model1275 GTBeskrivelseHistorie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1971 Bmw 2002TypeBaneløbMærkeBmwÅrgang1971Model2002BeskrivelseHistorie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1987 Ford EscortTypeHillclimb/SprintMærkeFordÅrgang1987ModelEscortHomologerings nr.GHG 0168-KRB-001Vognbogsnummer4671BeskrivelseHistorie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1997 Ford PumaTypeBaneløbMærkeFordÅrgang1997ModelPumaVognbogsnummer3651BeskrivelseVi kom igang med at lave racerbil fordi fuldemandssnak, for første gang i verdenshistorien, blev fuldt op af handling dagen efter. Vores team "Rubber Coxsh Racing" har på ingen måde erfaring med at skrue bil, så vi har lært og lavet ALT fra bunden. Det har taget lang tid, og vi har måtte gøre ting flere gange for at finde de rigtige løsninger. Vi kører efter filosofien at bruge tid istedet for penge. #builtnotboughtHistorie i motorsportUndertegnedes første løb bliver CRAA 2019.Info om bilenFord Puma 1,7 VCT importeret fra tyskland og bygget fra gadebil til racerbil.AndetVI ANER IKKE OM DET KOMMER TIL AT VIRKE ! ! ! ! ! ! !
-
1999 Honda Integra Type RTypeBaneløbMærkeHondaÅrgang1999ModelIntegra Type RHomologerings nr.Værksteds håndbogVognbogsnummer6380BeskrivelseHistorie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1967 Merlyn MK10TypeBaneløbMærkeMerlynÅrgang1967ModelMK10Vognbogsnummerikke endnuBaneløbs klasseFormelbilerMotorstørrelseOprindelig 1000 cc MAE, og nu 1600 TC motor til FBBeskrivelseFormel B racer - 1967 - bilen er født som F3 - Merlyn lavede 2 styk "prøvebiler" til F3 i 1966 - MK9 -med indenbords ophæng foran, men i 1967 lavede de 12 styk MK 10, som er med "alm." forhjuls ophæng som formel Ford f.eks. Denne bil er med chassis nr. 103R med fuld dokumenteret historie og kørtes af Ian Ashley i første sæson med stor succes. I 1969 eksporteredes den til USA, hvor den blev forsynet med en Lotus TC motor og konverteret til Formel B (svarer til Formel Atlantic) som var stort i USA på det tidspunkt og ide følgende år. Denne bil har en nyrenoveret motor med dyno til 187 HK, og nyrenoveret Hewland MK8 gearkasse. Min plan er at køre lidt med den som den er - og mærke kræfterne. Og samtidigt begynder jeg at bygge en 998 CC MAE motor med downdraught karb. til den og få den tilbage til den oprindelige konfiguration fra 1967 - og så køre rundt i EU og på Goodwood inden vi stiller træskoene. Er det ikke bare fantastisk!Historie i motorsportInfo om bilenBilen er pr. 15. maj ankommet til DK og er helt som forventet og aftalt. Fed bil. Der er lidt småting som skal justeres, men ellers perfekt i alt det væsentlige. Bilen bliver gjort klar til at deltage på Mantorp - deres 50-års jubilæum - i slutningen af august 2019.Andet
-
74 Ford Escort RS2000TypeHillclimb/SprintMærkeFordÅrgang74ModelEscort RS2000Homologerings nr.5566Vognbogsnummer603NAT018Historisk klasseKlasse B HistoriskMotorstørrelse2,0HK200Vaegt kg800Ejers emailBeskrivelseBilen skal køre sin anden sæsonHistorie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1981 BMW 635 CSITypeHillclimb/SprintMærkeBMWÅrgang1981Model635 CSIHomologerings nr.5118-AVognbogsnummer439NAT016BeskrivelseNærmest opvokset på Ring Djursland - boet i Pederstrup indtil 1977. Fulgte alle løb på banen dengang. Biler og motorsport har altid interesseret mig. Første bil jeg fik i en alder af 15 var en Renault 4 van som jeg kørte grusgravsræs i. Derefter fulgte en Simca 1100 ES til samme formål. Min første rigtige bil var en 73' BMW 3.0 S som jeg købte da jeg fyldte 17 år skilte den ad i atomer og renoverede den totalt. Har siden kørt Renault 16 TS, Peugeot 405, BMW 745 i, BMW 3.0 CS og Lotus Esprit Turbo. Har altid drømt om en rigtig racer og glæder mig til at komme igang... Starter med Hill Climb kursus i april 2019.Historie i motorsportGo-cart 100ccm tilbage i 1987-88Info om bilenKøbt bilen af Anders TuureAndet
-
1981 BMW 635CSITypeHillclimb/SprintMærkeBMWÅrgang1981Model635CSIHomologerings nr.A-5118Vognbogsnummer439NATO16Historisk klasseKlasse B HistoriskMotorstørrelse3.5HK218Vaegt kg1060Ejers emailBeskrivelseBygget i USA, og kom til DK I 2015. Strippet for alt indv. og monteret med bur, Corbeau sæde, mm. Bilstein B12 undervogn, optimeret bremser ATE, spærbagtøj, nye bøsninger i hele undervognen, rullet ind hos RH-Motorsport til 231 hk og 324 nm. Vognen er i rigtig fin stand, og kører faktisk rigtigt godt.Historie i motorsportKøbte den til mig selv i 50 års fødselsgave. kører alle de Hillclimb jeg kan nå, og prøver at holde på de andre, selv om det er en forholdvis stor vogn, så går det nu fint. :-)Info om bilenSolgt i Tyskland fra ny, af en amerikansk soldat, som tog den med til USA. Efter 35 år blev den solgt videre, og bygget til race. Opkøbt af Classic car i Odense 2015, og købt af mig i 2017AndetHar haft mange biler, (ca + 200 stk.) men har altid ønsket mig en racer bil. Derfor prøvede jeg denne, og har aldrig fortrut købet.
-
1979 Ford Escort RS2000TypeHillclimb/SprintMærkeFord EscortÅrgang1979ModelRS2000Homologerings nr.5566Vognbogsnummer580NAT018Historisk klasseKlasse B HistoriskMotorstørrelse1996 ccHK170Vaegt kg975BeskrivelseHar tifdligere kørt rally i en Morris Clubmann samt en BMW 2002 TI.Historie i motorsportHar nu kørt Hillclimb i 7 år i min Ford RS2000Info om bilenMin RS2000 er blevet importeret fra Sydtyskland og renoveret nut and bolt. Har nu en ny pinto motor i bygget af Bruno HansenAndet
-
1999 Peugeot 106 GTITypeBaneløbMærkePeugeotÅrgang1999Model106 GTIBaneløbs klasseYoungTimerMotorstørrelse1599BeskrivelseMeget tæt på at være i Gruppe N stand.Historie i motorsportStartede i 1986 med Folkerace i VW1600 efterfulgt af Opel Kadett C Coupe, derefter Autocross i VW-Porsche 914 og Opel Manta. Skiftede så til Rallycross i Opel Manta, Ford Escort Cosworth, Mitsubishi Evolution, Ford Escort mk.4, Toyota MR2. Har desuden leget lidt med Formel Ford 1800, Formel Ford 2000, Formel Opel Lotus og Go-cart Futura. Testet en Formel 1. Sluttede som aktiv kører i 2006 men derefter været co-driver i Rally og Rallysprint. Fik lyst til selv at køre igen og startede i Youngtimer klasse 3 i 2017 i en Peugeot 106 GTI og satser i 2018 på at køre Mercedes 190E.Info om bilenAndet
-
1990 lancia delta hf 16vTypeHillclimb/SprintMærkelanciaÅrgang1990Modeldelta hf 16vHomologerings nr.A5394Vognbogsnummer503NAT016Historisk klasseKlasse B HistoriskMotorstørrelse1995HK298Vaegt kg1200Ejers emailBeskrivelseBil bygget i Italien, taget til DK i efterår 2016. Efter motorrenovering over et års tid hos Graversen autoteknik, er bilen nu "semi" Gr,A - med ca 298 hk og 360 NM. ( gearkasse Gr,N). Bilen er kørt ind og rullefelt målt af KK autoteknik.Historie i motorsportStart med orienteringsløb i 1976, derefter manøvre og special prøver og første DM rally i 1978. Danmarks længste DM rally nogensinde på over 800 km over to dage. Senere Rally deltagelse i Sverige, Norge, Holland, Belgien, Tyskland og Spanien, i Ford Escort, Talbot 424 og Corolla AE 86,. Bedste placering i 1986 i holland med en 2. plads i Gr,N. Senere codriver hos flere kørere, bl.a Mp-motorsport - Peugeot 106 Maxi, Ib Kragh - Ford Sierra Cosworth, J Weinreich i Fiat Cinqociento med 6 DM sejre ud af 6 mulige. I 2007 startede i historisk motorsport med en Fiat 124 Spider, derefter 124 Abarth, og pt Lancia Delta HF int 16v.Info om bilenAndet
-
1990 Honda CrxTypeBaneløbMærkeHondaÅrgang1990ModelCrxHomologerings nr.Værksteds håndbogVognbogsnummer03193Baneløbs klasseYoungTimerMotorstørrelse1600BeskrivelseHistorie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1978 Fiat X 1/9TypeHillclimb/SprintMærkeFiatÅrgang1978ModelX 1/9Historisk klasseKlasse AMotorstørrelse1.5HK84Vaegt kg900BeskrivelseHistorie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1998 Alfa Romeo 156TypeBaneløbMærkeAlfa RomeoÅrgang1998Model156Baneløbs klasseYoungTimerMotorstørrelse2000BeskrivelseFabriksbygget gruppe N bil, leveret til den hollandske 156 Pearle Challenge Cup, hvor alfa'en blev kørt i 1998-2000 af Peter Gerhards. Herefter solgt til Thomas Hall, Sverige, der kørte endurance race i bilens nogle sæsoner. Herefter blev bilen solgt til den svenske Alfa entusiast, Johan Moberg, der kraftigt modificerede motor og undervogn, så 156'eren specifikationsmæssigt i dag snarere svarer til 156 Super Production.Historie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1986 Renault 5 GT TurboTypeHillclimb/SprintMærkeRenaultÅrgang1986Model5 GT TurboVognbogsnummer4894BeskrivelseHistorie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1965 Volvo Amazon Amazon 122 STypeBaneløbMærkeVolvo AmazonÅrgang1965ModelAmazon 122 SHomologerings nr.1408Vognbogsnummer5404Motorstørrelse1830Ejers emailBeskrivelseHistorie i motorsportHar kørt race i 1970 var medlem af KDAK Sport Rally og manøvreprøver En pause ind til 2013 hvor jeg blev medlem af HMS og begyndte at kører banerace i en Volvo Amazon 1969 i kl. 71Info om bilenJeg fik ændret Volvoen til årg. 1965 ved at monterer en B 18 Sport motor. Har kørt med den fra 2015Andet
-
1979 Alfa Romeo Alfetta GTVTypeBaneløbMærkeAlfa RomeoÅrgang1979ModelAlfetta GTVBeskrivelseJeg har vel kørt lidt on and off de sidste 15 år, oftest når jeg kun et enkelt løb nu hvor der ikke afvikles HMS løb på sjællandringen mere. Jeg deltager som oftest i afslutningsløbet på Knutstorp. Jeg blev bidt af det ved et tilfælde, en bekendt kører og da han kører i en Volvo amazone, så måtte det også være muligt at køre med en alfa romeo coupe, så den fik bur og brandslukker, soltaget blev sat på klem og så er det gået derfra. Licensen blev taget i familiens dengang Volvo 240 med 115 heste og første løb blev afviklet på knutstorp i kammeratens amazone, i tis-øsene regnvejr i klassen over med de hurtige escorter, et lille bitte dugfrit synsfelt mit på forruden. Lidt stressende men bil og jeg overlevede uden at køre for meget i vejen.Historie i motorsportJeg ligger lunt i midten af feltet så jeg har ikke de store resultater at reklamere med, men vandt dog løbsweekenden på det tidligere KTI, nu sjællandsringen i 2006. Min deltagelse må siges at være på et minimum da tiden går med familie, hus, arbejde og alt muligt andet uvæsentligt så jeg når kun 1 til 2 løb om året. Mon ikke det bliver bedre stille og roligt?Info om bilenBilen er gennem tiden blevet renoveret og opgraderet i forhold til baneræs. Den kører i øjeblikket med en motor fra en Alfa 75 2L TS hvorpå jeg har bygget en turbo. Motorstyring er MegaSquirt som er trimmet af mig selv. Turboen er sat til at levere et absolut minimum af tryk for at holde bilen reglementeret og yder lige omkring de 160 hk. Yderligere trimning pågår således da jeg med turboen får mulighed for at løfte momentet i de lave omdrejninger og stadig bibeholde maks 160hk når jeg kommer op i omdrejninger. Det arbejdes der på. Undervogn er coil-overs fortil, standard bagtil med alle bøsninger renoveret og udskiftet med nylon hvor muligt. Gearkasse er en standard 75TS gearkasse med lidt strammere spær.Andet
-
1990 Honda CrxTypeBaneløbMærkeHondaÅrgang1990ModelCrxBeskrivelseHistorie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1976 Ford Escort 1600 MexicoTypeHillclimb/SprintMærkeFordÅrgang1976ModelEscort 1600 MexicoHomologerings nr.GHG 0150 - KRB 001Vognbogsnummer5485BeskrivelseFord Escort MK 2 1976.Historie i motorsportStartede i 1972 med orienteringsløb, senere blev det manøvre og specialprøver, stoppede som aktiv i 1978 for så at starte op igen i 2002 med Klubrally, Rallysprint og Minirally. Fra 2016 er det så blevet til Hillclimb.Info om bilenFord Escort MK 2 fra 1976 ombygget til Ford Escort 1600 Mexico i vinteren 2016/2017. Motor: 1593 ccm Pinto med to dobbelte Dellorte, portet topstykke, 300 graders knastaksel, lettet svinghjul og 4/2/1 udstødningsmanifold. Gearkasse: Ford Type 9. Bagtøj: Engelsk med 4.83 gearing og pladespær, alternativ 3.90 gearing og ABT spær.Andet
-
1970 BMW 2002 TITypeBaneløbMærkeBMWÅrgang1970Model2002 TIHomologerings nr.5258Vognbogsnummer32457Motorstørrelse1998Ejers emailBeskrivelseBilen er oprindelig indregisteret i Danmark, første gang d.03.02.70. Og har været registeret, og tilhørt Niels Thonsgaard Christoffersen i Odense. Derefter er den købt af Mogens Thomsen i Vester Terp, og derfra igen solgt videre til Jon Bak Jensen i Visby, for derfra at ende hos den nuværende ejer Anders T. Jensen, i Randerup, ved Bredebro. Anders har således bygget bilen op fra bunden, som en replika, til de i halvfjerdserne så velkendte BMW 02ere som kørte på Europas baner, og kørte op med diverse biler som Ford Escort, Opel Kadett GTE, og mange andre mærker. Genopbygningen af bilen foregik i årene 2007 til nu, og kører således med i det Danske mesterskab for historiske biler i klassen indtil 1971 over 1300 Ccm. Bilen har været færdigbygget som den står nu, siden efteråret 2008, og har da også deltaget i en del Historiske løb. I de sidste år har den været med til de fleste historiske løb på Jyllandsringen, I Aarhus Classic Race, Djursland, Ring Knudstorp, og Sturup S. i 2015 hjemkørte den en 3. plads i DASU Mesterskabet for samme biler i klassen over 1300 Ccm. Opbygningen af bilen er foretaget over flere år, før den endelig stod færdig i 2008, nedenfor ses den lige før den blev kørt til maler, med det egenproducerede styrtbur og ny bagendesamt de karakteristiske ”Schweinebakken” skærme, som er tidstypiske for disse racere fra den tid. Motoren er på 1998 Ccm Har ca. 190 HK eller deromkring Tophastighed på Bane 180 km/t pga. den lave gearing, se længere nede. Fødes af 2 dobbelte Weber på 45 mm 4 i en udstødningsmanifold, som ender i 2,5” rør helt til bageste lydpotte. Elektronisk tænding som lige var kommet frem dengang i 70erne Styrehus med snekkegear, som er originalt. 5 trins Getrag 235/5 Gadeversion, 1. gear ned mod højre. Gearing i gearkasse, nyrenoveret i England. 1st 3,68, 2nd 2,16, 3rd 1,58, 4th 1,24, og 5th 1,0 Bagtøjsgeraing 1:41 Forbremserne er dobbelt ventilerede skiver, på Ø255 mm Kalibrene er fra 2002 TII, med 2 stempler pr kaliber. Bremseklodserne er racerklodser fra Carbone/Redstuf. Bagbremserne er enkelte skiver med enkelt cylindret Kaliber med indvenmdig håndbremse. Også med Carbone bremseklodser. Fjederbene er justerbare og tilpasser baneforholdene, meget hård. Dækkene bilen kører på lige nu er fra Kumho og størrelsen 235 x 60 x 13. Større og tykkere krængnings satbilisatorer. Alle ophæng og bøsninger er i Rigtig gummi da reglementet kræver detteHistorie i motorsportKørt motorsport siden jeg var 18 altså snart 42 årInfo om bilense billedeAndet
Opdateringer
-
Oprettet01/01/1970
-
-
1971 Opel Kadett B KadetTypeBaneløbMærkeOpel Kadett BÅrgang1971ModelKadetBeskrivelseHistorie i motorsportKørte 1. race CHGP på Holmen i 2000. Kørt race i Alfa Romeo til 2007 og fra 2008 til 2015 Escort BDA og BDG Fra 2016 Opel Kadett. DM vinder 2007, 2008 2009 ,2011 og 2016- DM 2 er 2005, 2010 og 2012. Vundet CHGP med Tom K 2008 og CRAA med Jackie Oliver 2011, 2+3 plads i CHGP med Jackie Oliver Kørt på alle danske baner, flere svenske, Zandvoort, Zolder Spa og CataluniaInfo om bilenAndetRacetrækker er original Dodge Tradesmann 1974 46.000 Miles, delvis originallak.
-
1971 Ford Escort RS1600TypeBaneløbMærkeFord EscortÅrgang1971ModelRS1600Homologerings nr.1605VognbogsnummerDK5416Baneløbs klasse71-klassen over 1300Motorstørrelse1840ccBeskrivelseTog banelicens i 1983 på Knutstorp i Sverige på FOA´s regning. FOA står for Frivilligt Oplysnings Forbund og det var lykkedes os at få dem til at betale for et kørekursus det afsluttede med aflæggelse af baneprøve. Har kørt baneløb lige siden (33år) i flere forskellige biler. Startede i Ford Taunus, derefter i Jaguar XK150 så Volvo P1800, herefter Jaguar E-Type og siden 2007 i Ford Escort RS1600.Historie i motorsportHar en stor hylde fyldt med diverse rædselsfulde pokaler samt en fin DM medalje fra 2012. Har gennem årene kørt på alle de danske baner, de fleste Svenske baner, Rudskogen i Norge, Hockenheim, Spa, Nürburgring, Zandvoor, Catalonia Ring, Mugello, Hungaria Ring m.fl.Info om bilenFord´en er en original RS1600 og egentlig for fin til at bruge til race. Det tænkte jeg ikke så meget over da jeg byggede en for snart 10 år siden. Dengang var det bare en Ford Escort.AndetI vinteren 2015/2016 blev der monteret Lucas Fuel Injection som får/fik debut på Jyllandsringen i maj 2016. Speederresponsen er klart bedre mens effekten er stort set uændret. Samtidig med den nye vognbog har FIA godkendt den lidt specielle delte frontspoiler med bremsekøling, hvilket bilen absolut vil nyde godt af.
-
1971 Ford Escort TwincamTypeBaneløbMærkeFord EscortÅrgang1971ModelTwincamHomologerings nr.1524VognbogsnummerDK5406Baneløbs klasse71-klassen over 1300Motorstørrelse1584BeskrivelseFin Ford Escort Twincam, vejer 754kg og har ca 175 HK. Bilen er nybygget og har kørt få i 2015, første gang i Århus 2015.Historie i motorsportHaft licens siden 1998 hvor jeg deltog i Copenhagen Classic Grand prix i en Volvo P1800. Volvoen var en sjov men tung bil og blev skiftet til en Ford Escort TC. Escorten tjente mig fint i mange år men blev i 2015 erstattet af en nybygget Escort Twincam med udbyggede skærme, større sporvidde og brede hjul. Farven forblev perlemorhvid og blå. Ved CHGP i Fælledparken i 2006 vandt Jan Magnussen og jeg PRO/AM løbet i hård konkurrence foran Thorkild Thyrring og Brian Stolze i Ford Mustang.Info om bilenDejlig bil som jeg føler mig godt tilpas i.Andet
-
1971 Royale RP3ATypeBaneløbMærkeRoyaleÅrgang1971ModelRP3AHomologerings nr.nejVognbogsnummerDK5501Baneløbs klasseFormelbilerMotorstørrelse1600BeskrivelseFra den engelske fabrik Royale. Som flere andre fabrikanter hoppede de med på Formel Ford bølgen da den blev en stor succes. Konstruktøren leverede motorer til Alexis bilerne, og undervejs synes han at deres chassis var dårlige og ville derfor lave et chassis som han mente de skulle være. Det blev en stor succes - de anses for at være stivere end de samtidige FF biler. Af RP3A blev der lavet 20 styk og heraf blev 9 solgt til USA/Canada - denne er købt i USA her i 2016 og kommer snart til DK. Aug 2016: bilen er ankommet er nu under grundig gennemgang - mange småting bliver justeret og ordnet - den bliver først færdig til sæson 2017 med ny HTP osv. Den oprindelige medarbejder fra dengang - Alan Cornock (GB) - hjælper mig nu med råd og dele - så alt bliver godt.Historie i motorsportInfo om bilenMarts 2017: opdateringer pågår - bl.a. ny body, en række lidt tunge reparationer har været nødvendige - men det skal nok blive godt. Påtænker at deltage på Zaanvoort til juni, hvor det ikke tillades at have kølevandet i chassis rammen så det skal også lige laves om. Juni 2017: det hele pågår og Zaanvoort nås ikke. Måske til efteråret? vi får se. Sept 2018: Ja, det lykkedes ikke at blive færdig sidste år, men nu ved at klargøre det sidste til HMS afslutningsløbet 29.-30. sept. 2018. Spændende at se hvorledes den er at køre. 2019: nu ude i europa med bilen: Zandvoort i juni, Spa Summer Classic i slut juni (fantastisk bane), Zolder i aug og Zandvoort i oktober: det har været virkeligt sjovt og bilen er fin.Andet
-
1971 Morris Cooper STypeBaneløbMærkeMorrisÅrgang1971ModelCooper SHomologerings nr.5028Vognbogsnummer281NAT011BeskrivelseBilen er komplet opbygget som ægte baneracer i årene 2010 og 2011. Mine første motorer er bygget af ÅKM Racing ( Georg Mikkelsen ) og Poul Heichendorff. I dag har jeg to mekaniker i teamet, som siden 2013, med stor dygtighed har lavet nogle hurtige motorer for mig.Historie i motorsportJeg har gennem 70'erne været aktiv rallykører, og med i, det dengang kendte, team Esso Fjenneslev. I teamet var blandt andet, Jørgen Hansen ( teamchef ), Jens Ole Kristiansen, Flemming Laurbjerg, Kurt Andersen og Peter Axelsen. Min første rallybil var en mrk 2. Copper S 1275. Den næste var en Rally kadet 1900 cupe' og den sidste, inden jeg stoppede med alt motorsport, en Opel Ascona 1600 S. Jeg stoppede aktiv motorsport i 1977 og flyttede fra Sorø til Frederikshavn. I 2011 startede jeg igen, efter så mange års fravær, inden for banesporten. i 2015 blev jeg nr. 2 i Danish Masters, og nr. 3 i Oldboys mesterskabet.Info om bilenAndetDet gamle Team Esso Fjenneslev, er i dag påført som reklame på min bil, som Esso Fjenneslev Classic, i fuld enighed og forståelse, med Jørgen Hansen Fjenneslev
-
1968 Ford Escort Twin CamTypeBaneløbMærkeFordÅrgang1968ModelEscort Twin CamHomologerings nr.1524Vognbogsnummer147NAT008BeskrivelseHistorie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1981 Royale RP29TypeBaneløbMærkeRoyaleÅrgang1981ModelRP29BeskrivelseHistorie i motorsportInfo om bilenIgangværende projekt importeret af Kai Madsen fundet som total adskilt og noget skal stadig findesAndet
-
1974 Formel Ford CoramiTypeBaneløbMærkeFormel FordÅrgang1974ModelCoramiBeskrivelseHistorie i motorsportInfo om bilenDanskbygget af Otto Larsen, Danmarks eneste Formel 1600 der kom ud af køre, kørte med i serien nogle år men det blev aldrig det eventyr om dansk fremstillet som Otto have håbet på. og har man prøvet bilen må man nok sige man kan forstå at den ikke blev en succes, den er ikke bred og lang nok sammenlignet med datidens andre og nogle underlige løsninger i forhjulsophæng gør den rigtig sjov og bred at bremse ned fra høj fart Genfundet og restaureret til som den ser ud til i dag af Carsten Frimodt.AndetBedste resultat var i 2014 hvor den samlet blev no 2 i Formel1600 klassen
-
1952 Jowett JowettTypeBaneløbMærkeJowettÅrgang1952ModelJowettBeskrivelseSiden 1982Historie i motorsportInfo om bilenEnglands eneste med boksermotor, vandkølet, 63hk, ratgearskifte, 4 tromlebremser, bygget på rørgitterramme med alu karrosseri vægt 825 kgAndetbiltypen har vundet klassesejr i Le Mans 1950, 1951 og 1952. Den har flere sejre Monte Carlo samt et utal af andre sejre Jeg er tredje ejer på bilen som altid har kørt race og Rally
-
1984 Peugeot 205 1.9 KRB 1.9 ex GTI konverteret til karburatorTypeHillclimb/SprintMærkePeugeot 205 1.9 KRBÅrgang1984Model1.9 ex GTI konverteret til karburatorHomologerings nr.A+N-5325Vognbogsnummer4975BeskrivelseBilen har tidligere kørt Bergrennen i Tyskland efter tysk reglement. Helt ny racer motor bygget i 2015. Opdateret i 2016 til dansk reglement, sæder/seler/bur, rallysyn+vognbog+homologering i grp A+N. Bilen forventes at deltage til Hillclimb, munkebjerg i 2016.Historie i motorsport2016 bliver mit første år i motorsport, har brugt lang tid på at bygge en konkurrence dygtig bil og har taget klubrally kursus, mangler et klubrally, så kan jeg søge om R3 license.Info om bilen1.9 8v motor konverteret til 2 x 45 mm Weber 301 gr Kent cam knast, topstykke lavet flowbænk, styr lagt ned, ventil bearbejdet afvejet ventiler/plejlstænger/krumtap/stempler/svinghjul. høj komprimeret stempler, alle nye stumper er fra Kolbenschmidt. Forstærket BE3 gearkasse med ligeskårne tænder og 100 % spær på diff.Andet
-
1976 Mercedes Benz W123 - 280ETypeBaneløbMærkeMercedes BenzÅrgang1976ModelW123 - 280EHomologerings nr.5633Vognbogsnummer438NAT016BeskrivelseHistorie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1992 BMW e36 JHPTypeBaneløbMærkeBMWÅrgang1992Modele36 JHPVognbogsnummer5006BeskrivelseBilen er bygget på en original motorsportskarrosse, der er blevet opbygget hos Matter Motorsport i Tyskland. Det samme firma, der lavede bure og karrosser til de "gamle" DTC biler. Den har deltaget i motorsport fra dens fødsel i 1992, og har bl.a. gennemført 6 stk. 24 timers løb på Nürnberg Ring Den er blevet taget hjem til Danmark, og er blevet brugt i Youngtimer klassen de sidste ca. 9 sæsoner. Jeg har kørt et klasse 2 mesterskab hjem i bilen samt en stor del podiepladser igennem årene. Nu deltager jeg i klasse 1, som er den "hurtigste" klasse i Youngtimer.Historie i motorsportJeg er startet fra bunden, og havde aldrig deltaget i racerløb før jeg begyndte i 2004. Jeg startede med at deltage i en Alfa 33 (som stadig kører i klassen) denne bil blev siden hen byttet med en Alfa 75 ( En tidligere vinderbil - Kørt af Henrik Nøhr, nu DTC kører). Denne bil deltog jeg i, i ca. 2 sæsoner og ønskede så noget mere stabilt, hurtigere og lettere tilgængeligt. Derfor faldt valget på den BMW jeg deltager i på nuværende tidspunkt. Og har haft mange super sjove oplevelser i klassen med.Info om bilenAndet
-
1971 Fiat 600 AbarthTypeHillclimb/SprintMærkeFiatÅrgang1971Model600 AbarthBeskrivelseHistorie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1971 Ford 1300GTTypeBaneløbMærkeFordÅrgang1971Model1300GTHomologerings nr.5211VognbogsnummerDK-5228BeskrivelseHavde min debut på Sturup Raceway i 2007. Bilen var dengang næsten standard. I næsten 10 år inden min debut, var jeg support for min far, der også kører historisk i en Ford Cortina. I forhold til de sportsgrene jeg ellers har dyrket, skateboard og snowboard, mente min far, at Motorsport var noget mere ufarligt og han tilbød mig at lave denne Escort klar til banerace :-)Historie i motorsportDebut i 2007, klar sidste-plads. 1.plads i Danish Masters 2014 og 2015 2.Plads DASU-mesterskabet 2015 2.Plads DASU-mesterskabet 2013 Banerekord på Jyllandsringen (Lille 71) Banerekord Ring Djursland (Lille 71)Info om bilenBilen er bygget op som et far/søn projekt. Motoren er lavet og tunet af min far. (JohnStoneRacing) Undervognen er sat op op forbedret i fællesskab med min far igennem de sidste 10 år. En kæmpe tak for råd og vejledning til Bjarne Sinding(RIP), Bent Andersen og Birger og Jannik Nielsen. Uden deres hjælp havde vejen til at få denne bil til at køre som den gør i dag været noget længere og fyldt med endnu flere bump.AndetBilen har været i familien næsten ligeså længe jeg kan huske. Jeg tror jeg har været omkring 10 år, da jeg lærte at køre bil i denne fine Escort, på mine bedsteforældres mark. Lidt videoer fra diverse løb: www.youtube.com/channel/UCoAwD-u0-PQuDHdy5PRaDEg
-
1970 BMW 2002TI SedanTypeBaneløbMærkeBMW 2002TIÅrgang1970ModelSedanHomologerings nr.5331Vognbogsnummer121NAT007BeskrivelseKøbte raceren i 2005 af Christian( Esbjerg) ombygget af Egon Madsen og serviceret , siden da , Racer Nr 2 BMW 2002TII årg 71 er en standardvogn som kører i klasse 3 .Hillclimp og Sprint .Historie i motorsporthar kørt både Hillclimb og baneløb De sidste 11år .Info om bilenAndet
-
1965 Morris Mini Cooper STypeBaneløbMærkeMorrisÅrgang1965ModelMini Cooper SHomologerings nr.1300VognbogsnummerTBABeskrivelseHar haft licens siden 2005. Før da begrænsede min deltagelse i motorsport sig til bilplakater på væggene i mit drengeværelse. Har deltaget i årene siden 2005 i min Mini Cooper S, der lyder navnet Mr. Bean.Historie i motorsportDASU mester i 65-klassen 2008 med Allan B. Sørensen som teknisk ansvarlig for bilen. Har deltaget i den danske 65-klasse 2005-2015, har kørt et antal løb i den svenske serie på Knutstorp og Falkenberg, og har kørt løb på Nurburg Ring og Hockenheim.Info om bilenEgentlig en fransk bil, der blev bygget om til race vistnok i 1989. Den har deltaget i et antal løb i den daværende europæiske FIA serie før jeg købte den i 2005. Bilen er af 3 omgange blev forbedret og fornyet. Senest i 2013-14 da Tommy Jagerwall stod for en komplet renovering af karosseri og motor.AndetI dag står bilen i nøjagtig samme bemaling som den bil, der med Jan Heggov ved roret, vandt Danmarksmesterskabet i 1965. Aage Olesen var mekaniker på bilen. Blandt billederne af bilen kan du se dels et historisk billede af bilen - og et billede af Jan og Aage, der i 2013 »mødte« deres gamle bil. Der er også et billede fra Hockenheim, hvor vi kører tre Minier side by side efter løbet. Nr. 671 er søsterbil til min Mini. de to biler blev i sin tid bygget til to franske brødre, der skulle køre i den europæiske serie.
-
1969 sunbeam imp impTypeBaneløbMærkesunbeam impÅrgang1969ModelimpHomologerings nr.5016VognbogsnummerDK5224BeskrivelseHistorie i motorsportInfo om bilenAndet
-
1964 Austin Mini Cooper STypeBaneløbMærkeAustinÅrgang1964ModelMini Cooper SHomologerings nr.1300Vognbogsnummer470NAT016Baneløbs klasse65-klassen under 1300Motorstørrelse1293ccBeskrivelseJeg startede i go-kart i starten af 2002 i en 85cc formula junor. Kørte kun hobby træning hvilket også var super fedt! Jeg tog min licens i 2007 og med hjælp fra min far byggede vi hans mini om til 65 klassen i vinteren 07-08. Lige siden da har jeg deltaget i denne klasse i den kendte blå mini :) 2016 med ny bil. Egen bil!Historie i motorsport2008 - HMS debut. 2010 - 2. plads ved CHGP. Første overall win i regn på Ring Djursland. 2'er i Danmarks Mesterskabet for 65 biler. 2014 - Deltog ved Knutstorp Revival. 2015 - Deltog ved Roskilde Ring Tribute løbet. 5. plads i CHGP finalen.Info om bilenBilen er importeret fra Sverige. Den var i meget dårlig stand og har fået hele den store tur. Front, bund, paneler m.v. Motoren er en opdateret og ny serviceret fra den jeg tidligere har kørt i.Andethttps://www.youtube.com/channel/UCwRSdNJSqMHJl8oGGZI2a4w
-
Klasse 3 A : 1/1 - 1966 til 31/12 1976 Chevrolet Corvette StingrayTypeHillclimb/SprintMærkeChevroletÅrgangKlasse 3 A : 1/1 - 1966 til 31/12 1976ModelCorvette StingrayHomologerings nr.583-68Historisk klasseKlasse A HistoriskMotorstørrelse427 CUIBeskrivelseJeg har som de fleste herinde, hele mit liv haft benzin i blodet og har altid skruet det meste selv efter princippet learning by doing. Startede med knallerter, Motocrossere da jeg var dreng og boede på landet, det blev til markracer biler og da jeg fik kørekort gik det ud over lidt forskellige motorcykler. Fik den første Corvette som 23 årig, hvor det var meningen, at den skulle bygges op som Hillclimb racer. Dog kom familie og Uddannelse, karriere i forkøbet, som for de fleste. Corvetten endte med at stå 10 år i garage med enkelte lufteture, dog fik den en god renovering. 2011 hvor børnene var større ligesom friheden, købte jeg en original 205 1,6 GTI og deltog i Hillclimb første gang i 2012 med Pug'en, udlevede en drøm om at køre Alfa i en 1972 GT Bertone i årene 2013 -2014 og vendte tilbage til mine rødder 2015 i en Corvette. Corvetten er i sandhed min " Unicorn " og vil altid være det. Jeg kan tilføje, at jeg er særligt glad for at køre Hillclimb, da jeg syntes der er en fantastisk mangfoldighed både iblandt kørere, deres biler og publikum, en autentisk folkelig motorsportsoplevelse, hvor publikum kan komme helt tæt på og få en god kontakt med os kørere. Jeg syntes at stemningen og atmosfæren er helt fantastisk til Hillclimb løbene og alle er villige til at hjælpe hinanden i en god tone, jeg glæder mig hver gang til at komme afsted og mødes samt køre.Historie i motorsport**** / 2012 - 1986 Peugeot 205 1.6 GTI. 2013 / 2014 - 1972 Alfa Romeo 1600 GT Bertone 2015 / **** - 1968 Corvette Stingray Drømmen er at finde evner til at køre banesport i Corvetten.Info om bilenwww.corvettestingray.dk ( Direkte link til min Youtube kanal, hvor du også kan opleve andre historiske løb og indslag med Corvette serien ) I 1968 ændrede Chevrolet deres design på deres no. 1. American sportscar, til det velkendte ( i manges øjne, Colaflaske formede ) karosseri i C3 serien, der fulgte efter C2 serien der havde haft en stabil og meget vindende karriere indenfor motorsporten op igennem 60'erne. Det nye design tog verden med storm og mange forelskede sig hovedkulds i de meget karakteristiske svungne linjer fra front til bag. ( i min optik ses linjerne også som en kvindeskikkelse der ligge på siden ) Også Chevrolets Corvette serie, havde igennem hele historien været designmæssigt inspireret af dyreriget, specielt dyr fra havet, og med den nye C3 Corvette Stingray ( Pilerokke ) lykkedes det virkeligt at fange fornemmelsen af, at man sad og kiggede ned over ryggen på en Pilerokke, når man sad som fører eller passager i bilen. GT serierne var blandt andet domineret af Corvettes Super Sports model L88, der blev produceret i en årrække i både C2 og C3 serien. 1968 var ingen undtagelse og L88 modellen med den karakteristiske 427 CUI motor, 4 trins Munchie gearkasse, 15 " fælge med store brede ballondæk, GymKhana undervogn, brede skærme og diverse race options, vandt mange nationale og internationale løb. Især Le-Mans blev tidligt domineret af Corvetterne i GT serierne og de ses jo som bekendt stadig at dominere serien helt op til nutiden. L88 Option modellerne blev producerer til gaden i et antal, således at bilerne kune deltage i de respektive løbsserier nationalt og internationalt. Den store Bigblock motor, der leverer et særdeles solidt moment, fulgte C3 gade serien fra årene 1968 - 1974, hvor 1974 blev sidste år for Big Block motorerne bl.a. grundet oliekrise og skærpede miljøkrav. Rent mekanisk var C3 serien stort set identisk fra start i 1968 til slut i 1981, eneste umiddelbart synlige ændringer på modellerne var karosserimæssige options på front og bagkofanger og 1977/78 kom en større ændring, hvor den store bagrude blev introduceret. Corvetten er efter min opfattelse, i sandhed en Diva at håndtere, ligeså forudsigelig og nem " hun " er at håndtere under acceleration på lige strækninger, ligeså ilter og følelsesladet er " hun " igennem sving. En ægte romantisk oplevelse, der kan sidestilles med et godt ægteskab :) En fantastisk levende bil, en rigtig drivers car med en fantastisk lyd og en god publikumsoplevelse. Vi ses derude :)AndetSom en lille sidebemærkning, kan jeg fortælle at det " Skull Head " der sidder på mine sidestolper, er Corvette Raceteamets maskot " Jake " hvis man er observant, ses GM's Chevrolet Corvette flaglogo som øjne. Jake blev ifølge historien til som en tilfældig doodle ( krussedulle ) i forbindelse med et teammøde op til et race for mange herrens år siden. Jake figurerer på den ene eller den anden måde altid på Corvettes Racerbiler, på deres Le Mans biler har man til tider set Jake være en del af den fuldstændige lakering af bilen. Der er en del positiv overtro forbundet med teammaskotten og jeg har taget Jake til mig, så han sidder på siden af de brede birdcage stykker " den originale indbyggede Rollcage " og holder øje med om føreren nu gør sit job ordentligt. ;)
- 1 af 2
- næste ›