HOMOLOGERINGSATTEST NR.
FS 0004
MOTOR
Type: DFW, 2384 ccm, 16V, over 200 Hk/ 280 Nm,
modificeret af Agergaard.
TRANSMISSION
Type: BE3, 6 gear, shot schift, plade spær 80/100.
OPBYGNING (KAROSSERI, UNDERVOGN, BREMSER)
Modificeret gevindundervogn Maxi, K-sport med Tüv.
Denne fantastiske undervogn er bygget af Mickey Mikkelsen og Lise Steffensen.
DÆK
Semi Slicks.
MÅL OG VÆGT
Bilen vejer 925 kg uden fører.
PRÆSTATION
4-5 sec. /100 kmt, max topfart 175 kmt, idet gearkassen er ændret til en lavere gearing.
BILENS HISTORIE (I MOTORSPORT)
Svensk bygget og kom til DK og kørte et enkelt løb, hvorefter den kom i hænderne på Mickey Mikkelsen og Lise Steffensen.
Mickey kørte den i top 5 m.m. i det samlede klassement efter at have optimeret Peugeoten.
OM KØREREREN
Kørte rally, manøvreprøver og orienteringsløb gennem VMS Vejle i 70'erne, først i Fiat 850 speciel standart, samtidig med svogers Fiat 128 , herefter en super fin Mini Clubmann 1275 optimeret og fra 80'erne.
Intil 2021 var der pause og nu køres der Hill Climb/Sprint, som jeg hygger mig med i en alder af 77 år
RESULTATER
I Mickey's tid flere gode placeringer og fra 2022 og frem flere gode placeringer og samlet 3. plads i klassen 11B i 2023.
Men Primær er det også for hyggen, da samtlige kørere, officials, HMS m.v. er en god stor familie i Hill Climb.
EVT. HÆDER (KØRER OG /ELLER BILEN)
+INFO
Jeg elsker rigtige biler og hader el-biler og ellers forsøger jeg bare at være en glad dansker.
FOTOS
Foto 1: Jesper Lillesø - Lind Hlil Climb 2023
Foto 2: Privat
Foto 3: Privat