HOMOLOGERINGSATTEST NR.
39
MOTOR
B18
TRANSMISSION
OPBYGNING (KAROSSERI, UNDERVOGN, BREMSER)
Fået fuldbur i i stedet for halvbur, og kraftig krængningsstabilisator fra IDP. Det har hjulpet gevaldigt på køreegenskaberne da den er blevet noget mere stiv end før.
DÆK
Dunlop Classic
MÅL OG VÆGT
PRÆSTATION
Speedometer virker ikke, men ca. 160-170 km/t vil jeg tro
BILENS HISTORIE (I MOTORSPORT)
Dansk gadebil fra ny, men blev lavet om til motorsport da den var blevet for grim til gaden :).
Først kørte den med en B20 motor med weber og en anden bagaksel med skivebremser.
Nu er den med B18 motor med SU karburatorer og tromler i bag.
OM KØREREREN
Jeg har kørt karting i de unge dage, aldrig noget seriøst.
Derefter hillclimb i en årrække, hvor jeg var igennem nogle forskellige biler: BMW 320i E30, Porsche 924 2.0, Ford Escort TC MKI, Ford Escort 2.0 MKII (Zetec).
Så købte jeg Volvoen i slutningen af 2016 og siden har det været den, der har været fokus. Den har løbende fået opdatering: Ori. Tank à sikkerhedstank, opgradering af bur, hjælp af Finn Ø. Christiansen til nye trækakseler, krængning stabilisator, renovering af forbro som var gennemtæret osv. osv. Nu er den ved at være der, hvor jeg gerne vil have den, og nu begynder jeg også at turde stole på, at den holde hvis den bliver kørt til kanten :)
RESULTATER
Ikke så mange :)
EVT. HÆDER (KØRER OG /ELLER BILEN)
Heller ikke så mange :)
+INFO
FOTO
Foto 1: Jan Maag Lorentzen
Foto 2: Motorsportsfoto.dk
Foto 3: Privat