HOMOLOGERINGSATTEST NR.
1224
MOTOR
Ford Twin cam m. 2 stk. 45mm Weber karburatorer, bygget af TP Motorsport.
TRANSMISSION
Original Ford ”tree rail selector” gearkasse med Quaife gearhjul.
OPBYGNING (KAROSSERI, UNDERVOGN, BREMSER)
Bilen er bygget efter 65-reglementet og Ford's homologeringsattest 1224, som beskriver bilens ombygningsmuligheder, som Ford dengang stod inde for.
DÆK
Dunlop Racing M-sektion - 4.50 x 13 for og 5.25 x 13 bag på Panasport minilight look alu-fælge.
MÅL OG VÆGT
PRÆSTATION
Udregnet fart: motoromdr – gearing i bagtøj – omkreds på dæk giver en topfart på 204 km/t – og så skal der holdes fast i rattet!
BILENS HISTORIE (I MOTORSPORT)
Den nuværende bil er opbygget i 2017 som afløser for en tidligere. Den første grønne/gule cortina blev bygget i 1994 som en 1500GT og blev i 2002 bygget om til Lotus standard.
OM KØREREREN
10-15 år med 100ccm og 125ccm gokart/gearkart.
Begyndte cortina projekt i 1992, kom på banen i 1995 – vandt mesterskab i 1995, men først fra 2002, da Cortina Racing blev etableret, kom der skub i tingene.
Den ene trediedel af Cortina Racing.
RESULTATER
6 gange DM, en hel del klasse sejre, sølv og bronze.
Sejre i CHGP og på skamlen ved CRAA flere gange.
Den største sejr er, at jeg har haft det virkelig sjovt med mine HMS og motorsports kollegaer og med Pro kørere fra ind- og udland!!! Stor tak til alle!!
EVT. HÆDER (KØRER OG /ELLER BILEN)
Cortinaen har ved flere lejligheder fået stor ros af andre kørere, som jeg har ”delt” den med (tak til TP Motorsport)
+INFO
Alle tre biler i Cortina Racing er siden begyndelsen blevet bygget og serviceret af TP Motorsport, så de har også en stor del af sejrene, vi har vundet.
FOTO
Foto nr. 1: Senten Images
Foto nr. 2: Senten Images
Foto nr. 3: Privatfoto